Potrzeba czystego powietrza w miastach i ciągle rosnące normy emisji wymuszają na koncernach motoryzacyjnych montowanie w nowych samochodach filtrów cząstek stałych. Mogą to być filtry DPF albo filtry FAP montowane w silnikach diesla, albo filtry GPF w silnikach benzynowych. Znane są liczne problemy z tymi filtrami, zwłaszcza filtrami DPF w samochodach z silnikami diesla użytkowanymi w warunkach miejskich, a więc poruszających się na krótkich odcinanych i ze zmienną prędkością. Nowy element jest bardzo drogi, ale można zdecydować się na regenerację filtra DPF. Po takim zabiegu filtr nie będzie co prawda całkiem jak nowy, ale będzie działał zdecydowanie lepiej. Na pewno jest to opcja zdecydowanie tańsza, dlatego, gdy zauważymy problemy z naszym filtrem cząstek stałych, lepiej zdecydować się na regenerację filtra DPF, niż kupno nowej części. Oprócz regeneracji filtrów DPF zabiegowi takiemu można podawać też filtry FAP, te jednak nieco lepiej znoszą miejskie warunki. Niemniej dla każdego filtra cząstek stałych, czy to współpracującego z silnikiem diesla, czy silnikiem benzynowym, lepiej co jakiś czas przejechać autem dłuższy dystans.